Intro image en full image plaatsen met drag en drop en auto resize

  • Joris85
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 mei 2017 14:15 #12678 door Joris85
Hallo Mede joomla'ers,

Ik heb regelmatig klanten die problemen met het verkleinen van afbeeldingen in de goede formaten.
Dan heb je nog een intro afbeelding en een volledige afbeelding.
Ondanks dat ik Ark gebruik waar je ook kan verkleinen en presets kan instellen wil ik dat het nog makkelijker gaat zonder dat de klant het fout kan doen.

Ik zou als webbouwer graag in een plugin willen kunnen instellen wat de dimensies zijn en dat het voor een klant niet mogelijk is 4000px fotos in verkeerder verhouding te uploaden.
Dus de intro afbeelding in beheer en frontend wordt vervangen voor een drag en drop functionaliteit.
Hier een voorbeeld zoals de avatar werkt:
www.easy-profile.com/registration.html

Je dropt of selecteert een foto, dan komt er een popup en je kan het gedeelte van de foto kiezen en verslepen en kleiner en groter maken, de output zal echter altijd dezelfde pixels hebben als aangegeven in het beheer.
De foto's worden in een map /blog geplaatst en de intro komen in /blog/intro bijvoorbeeld.
Versie 2 zou per (hoofd) categorie andere formatie en map moeten kunnen hebben om zo ook verschillende blog soorten te maken.

Ik wil deze plugin laten bouwen door Tim Schutte maar ik vraag me af of er meer gebruikers zijn om in de kosten te kunnen delen.
Of heeft iemand deze plugin misschien al gemaakt en kan ik deze voor een prijs kopen.

Als iemand suggesties heeft die makkelijker zijn of net zo makkelijk dan hoor ik dat ook graag :-)

Discussie gesloten.
  • Patrick
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla Enthousiasteling
Meer
03 mei 2017 21:30 #12687 door Patrick
Je zou eens naar Form2content kunnen kijken. Die gaat om met beelden zoals jij beschrijft, maar kan nog veel meer. Hoef je het wiel niet meer uit te vinden. Ik werk zelf ook met ark, maar mijn voorkeur gaat toch uit naar Form2content.

Groet,
Patrick
Discussie gesloten.
  • Joris85
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
04 mei 2017 07:25 #12690 door Joris85
Ha Patrick,

Ja Form to content kan dat ook een beetje maar niet zo fijn.
Althans niet de laatste versie waar ik in heb gewerkt :-)

Als je voorbeeld bekijkt die ik heb gestuurd zie je dat het allemaal super simpel is.
Ik wil dus ook croppen maar dat de klant bepaalt wat te croppen want anders verdwijnt een niet gewenst deel van de foto.

Thanks voor het meedenken!
Discussie gesloten.
  • renem
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • MulderMedia.nl
Meer
06 mei 2017 16:22 #12722 door renem
Hiermee lukt het denk ik wel: Image On The Fly

MulderMedia.nl Onweerstaanbare websites, overtuigende inhoud!
Discussie gesloten.
  • Joris85
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
08 mei 2017 12:03 #12750 door Joris85
Ha Renem,

Dank voor je reactie.
Die gebruik ik inderdaad op enkele site's.
Nadeel daarvan is:
1. De foto kan alsnog 5mb groot zijn op de server
2. Je kan niet per foto de crop bepalen als het gecropt wordt.
3. Hij werkt om onduidelijke redenen niet op alle site's even stabiel.

Voordeel is natuurlijk wel dat je bij een nieuw ontwerp van de website de formaten in 1 keer kan aanpassen.
Bij het gebruik van deze plugin moet je weer een plugin hebben die de 5mb foto's dan in ieder geval terug weet te brengen tot max 300kb voor gewone foto's.
Dat is bij een foto site natuurlijk wel anders als je hoge kwaliteit wil behouden maar meestal is dit echt niet nodig.

Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena