Meetup meetup.com-API -> J!Component

  • Pieter-Jan de Vries
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Programmeur, websitebouwer en Joomla! extensie-ontwikkelaar (www.obix.nl).
Meer
24 mrt 2016 08:25 #1782 door Pieter-Jan de Vries
Meetup meetup.com-API -> J!Component werd gestart door Pieter-Jan de Vries
Om de vaart er in te houden, heeft Herman voorgesteld een maand na de Unit Testing meetup nog een DJD bijeenkomst te plannen. Voor die meeting ligt de focus op integratie van Joomla! met meetup.com en het bouwen van een component op basis van de meetup.com API. Meer informatie vind je hier: Meetup-API -> J!Component

Ook voor deze bijeenkomst heeft Herman een voorzet gedaan voor het programma maar zijn suggesties weer welkom.

Onder de inmiddels wat bekendere beprking van maximaal 8 personen, kan ook deze bijeenkomst bij Obix in 's-Gravendeel plaatsvinden en moet met een groter aantal deelnemers naar een alternatieve locatie worden omgezien.

Op naar Meetup-API -> J!Component en meld je aan.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
24 mrt 2016 08:25 #1783 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Meetup meetup.com-API -> J!Component
Voor deze bijeenkomst zou het ook interessant zijn als er een paar frontenders zich uitsluitend met frontend bezig zouden houden, parallel aan de functionele ontwikkelingen. Eén van de dingen die ik met deze bijeenkomst zou willen onderzoeken is hoe we beter met meerdere mensen aan eenzelfde onderwerp kunnen werken. Goede taakverdeling en van verschillende kanten tegelijk werken (top-down en bottom-up).


Bericht toegevoegd op 3 juli 2016 om 20:23
Vorige bericht was op 25 maart 2016 om 08:56


Ik ga het helaas niet redden volgende week een dag hier aan werken. In principe was het bij mij afgesproken, met mooi weer zelfs op het eiland, maar dat is al helemaal niet mogelijk op dit moment. In de agenda staat overigens Obix nog als locatie en op dit moment staan er 3 gegadigden op de lijst; zonder mij dus nog maar 2...

Wat mij betreft beter om het maar helemaal af te zeggen nu en in september eens te kijken of het lukt hier iets over af te spreken. Heel jammer want ik had er echt zin in en onze vorige bijeenkomst was een leuke 'opmaat' hier naar toe.

Inhoudelijk dacht ik er dit over: de op Guzzle gebaseerde PHP-implementatie van Rafael Dohms is een prima uitgangspunt om die meetup-API te gebruiken: github.com/rdohms/meetup-api-client . Daar een Joomla model omheen bouwen dat van die library gebruik maakt en daar dan een controller en views tegenaan zetten. Dat Joomla-model hoeft dan verder niet van enig JModelLegacy afgeleid te worden, kan een gewoon POPO zijn (Plain Old PHP Object), want je hebt geen databasetoegang nodig: alle data wordt immers via de Meetup-API opgehaald en ook opgeslagen. Vanuit de views het component met Ajax aanroepen.
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
24 mrt 2016 08:25 #1784 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Meetup meetup.com-API -> J!Component
Laten we zeggen: uitgesteld tot na de zomer. Van uitstel hoeft geen afstel te komen. Ik wil er graag nog iets mee doen.
Discussie gesloten.
  • Jisse Reitsma
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Oprichter van Yireo, lead ontwikkelaar van diverse Joomla extensies, programmeur, trainer
Meer
24 mrt 2016 08:25 #1785 door Jisse Reitsma
Beantwoord door Jisse Reitsma in topic Meetup meetup.com-API -> J!Component
Hoi Herman, hoi Pieter-Jan,

Ik kan zelf sowieso niet komen. Nog wel even ter ondersteuning: Als de agenda de dag van een DJD sessie niet toe laat, dan doen we het gewoon niet - het is allemaal "voor de leuk". Maar je bent zelf altijd een man van voorbereiding. Maar persoonlijk vind ik zo'n DJD sessie juist leuker worden als er niets is voorbereid - we zitten dan allemaal in hetzelfde bootje. Uit enthousiasme mag natuurlijk alles, maar niks moet en het moet zeker geen last worden. Een onderwerp als "hoe meerdere mensen aan eenzelfde onderwerp kunnen werken" moet juist gewoon onder elkaar worden uitgezocht. Dit alleen maar gezegd om jou zo min mogelijk te laten zweten ;)

Gebruik van de DMS/meetup-api-client lijkt me een goed idee (PIE concept). En juist dan eigen MVC in elkaar zetten zonder legacy-klassen maar ook zonder de andere parents, en enkel dus MVC-interfaces, lijkt me cool.

Iig wordt vervolgd ;)
Discussie gesloten.
  • Gast
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
24 mrt 2016 08:25 #1786 door Gast
Beantwoord door Gast in topic Meetup meetup.com-API -> J!Component
In dit geval was het wat mij betreft geen kwestie van geen tijd voor voorbereiding, maar vooral geen tijd voor een hele dag missen om werk af te maken. Verder ook helemaal mee eens, dat het leuk is om ter plekke te kijken wat we precies gaan doen.

Over MVC: ik denk dat het voor dit component een goed idee is om een Model niet Joomla's legacy Model af te leiden, maar de controller(s) en views wel: dan hou je gewoon de bekende infrastructuur en kun je bijvoorbeeld template overrides blijven gebruiken zonder daar extra code voor nodig te hebben. Het enige dat we dan wel even in de gaten moeten houden: of er misschien vanuit het legacy Model ook plugins getriggerd worden; in dat geval zouden we die wel in ons model moeten gebruiken (of toch alsnog ons Model van JModelLegacy afleiden).

@jisse: wat bedoel je met PIE-concept?
Discussie gesloten.
  • Jisse Reitsma
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Oprichter van Yireo, lead ontwikkelaar van diverse Joomla extensies, programmeur, trainer
Meer
24 mrt 2016 08:25 #1787 door Jisse Reitsma
Beantwoord door Jisse Reitsma in topic Meetup meetup.com-API -> J!Component
@herman: PIE = Proudly Invented Elsewhere
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena