Leren werken met Joomla in fictieve website

• Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
19 jul 2017 10:24 #13888 door
Is het mogelijk om op een of andere manier te leren werken met Joomla in een fictieve website? Op die manier kan je naar hartenlust experimenteren zonder dat je schade kan berokkenen aan de echte website die je uiteindelijk zal mee beheren.
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Lees meer
19 jul 2017 10:49 #13889 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Leren werken met Joomla in fictieve website
Jazeker wel er is daar over op internet genoeg te vinden.
maar ook hier Bekijk het hier
en dan is het eigenlijk gewoon ook het zelfde te doen als wat hier staat
bouw joomla site

lvda
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
19 jul 2017 10:50 #13890 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Leren werken met Joomla in fictieve website
Zeker, daarvoor kan je makkelijk een lokale server op je PC/Mac installeren. XAMPP, MAMP, WAMP zijn een paar voorbeelden die dat kunnen. Dan kan je daarmee op je lokale machine Joomla! installeren en testen en om zeep helpen zonder dat het erg hoeft te zijn.
Hier heb je een "kleine" uitleg: www.ifred.nl/images/Joomla/joomla_installeren.pdf

Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
19 jul 2017 13:21 #13891 door
Ok, het is gelukt, thanks!
Bijkomende vraag: is het mogelijk om de inhoud en layout van onze bestaande website te kopiëren in die fictieve website zodat je concreter kunt experimenteren? Zo ja, hoe doe je dat?
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
19 jul 2017 13:28 #13892 door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Leren werken met Joomla in fictieve website
De makkelijkste methode is dan Akeeba backup te installeren in de bestaande website. Dan een backup maken, deze downloaden en in een juiste map in de lokale server plaatsen (htdocs bijvoorbeeld bij XAMPP).

Je download dan ook kickstart bij Akeeba en plaatste deze bestanden in de zelfde map. Start de lokale server en ga dan naar "localhost/mapnaam/kickstart.php" en je kan je backup lokaal weer installeren. Vergeet niet vooraf even een nieuwe database aan te maken. ;-)

Verder, volgens mij is in de huidige versie van kickstart het nodig eerst de bestandsnaam te wijzigen.

ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
19 jul 2017 16:01 #13894 door
Een backup maken en downloaden is gelukt. De download files is wel maar één jpa-file en geen map met verschillende files in, is dat normaal?
Maar het gedeelte van die kickstart begrijp ik niet. Ik zie dat nergens staan? Waar moet ik dat vinden of downloaden? En in welke map moet ik het zetten? Is daar een handleiding van te vinden op het internet?
Enfin, je ziet, ik ben nog niet echt vertrouwd met alles wat websites te maken heeft dus vandaar mijn vragen. ;)
Discussie gesloten.
  • Hans van der Meer
  • Administrator
  • Administrator
  • Weet soms dingen
Lees meer
19 jul 2017 16:19 #13895 door Hans van der Meer
Download het hier: www.akeebabackup.com/products/akeeba-kickstart.html
Pak het uit in de zelfde map waar je het jpa-bestand hebt geplaatst (in htdocs/mijnbackup bijvoorbeeld)

Het klopt dat je standaard maar 1 jpa-bestand krijgt, zie het als een zip-bestand.
Start de lokale server en ga dan naar "localhost/mijnbackup/kickstart.php" en je kan je backup lokaal weer installeren. Vergeet niet vooraf even een nieuwe database aan te maken.

Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
20 jul 2017 18:41 #13906 door
Thanks!
En nu volgend probleem :-) : de database creëren is gelukt maar als ik mijn jpa file wil importeren dan weigert hij aangezien de file te groot is (70 MB). Wat nu?
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Lees meer
20 jul 2017 18:52 #13907 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Leren werken met Joomla in fictieve website
Wat bedoel je met importeren? het uploaden naar je server? of echt het installeren van de back-up en dat je dan de foutmelding krijgt?

groeten Ron
Discussie gesloten.
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Lees meer
20 jul 2017 21:29 #13915 door
Ik bedoel idd het installeren van de back-up.
Ik heb in phpMyAdmin de nieuwe database aangemaakt. En nadien (had ik op youtube gevonden) heb ik via 'importeren' mijn backup file proberen installeren en vervolgens krijg ik die foutmelding.
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena