Leren werken met Joomla in fictieve website
- Rondeb
-
- Gebruiker
-
- Joomla
Minder
Lees meer
20 jul 2017 21:49 #13916
door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Leren werken met Joomla in fictieve website
Probeer je dan .jpa file in je php admin te importeren? zo ja dan is dat niet goed.
Groeten Ron
Groeten Ron
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
21 jul 2017 04:45 #13918
door Hans van der Meer
Hier is de documentatie van Akeeba zelf: cdn.akeebabackup.com/downloads/documenta...ickstartguide-nl.pdf
Moderator Joomlacommunity
Mede-organisator JoomlaDagen
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Eigen site: www.hierbenikthuis.nl
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Leren werken met Joomla in fictieve website
- Je lokale server is gestart
- Je hebt het "mijnbackup.jpa" backupbestand daar in de "..htdocs/mijnbackup" map geplaatst
- Je hebt het gedownloade kickstart zip-bestand in die map uitgepakt
- Je gaat in de browser naar "localhost/mijnbackup/kickstart.php"
- Je volgt de aanwijzigingen zoals die op het scherm komen
Hier is de documentatie van Akeeba zelf: cdn.akeebabackup.com/downloads/documenta...ickstartguide-nl.pdf
ex Team Leader Official Joomla Social Media Team, ex-JUG-organisator & Joostock (RIP) mede-organisator
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
21 jul 2017 09:44 #13919
door
Beantwoord door in topic Leren werken met Joomla in fictieve website
Pfff, wat een gedoe allemaal. Waarom moet dat nu allemaal zo moeilijk zijn? Ook die documentatie is vaak compleet Chinees voor mij 
Er blijven maar problemen opduiken. Ik heb de documentatie van Akeeba gevolgd en de backup installeren is gelukt. Oef!
Maar dan krijg je weer een paar pagina's instellingen (Database restoration) en dan loop het weer fout.
Wat moet waar ingevuld worden?
Ik heb zo veel mogelijk alles standaard laten staan maar dat lukt blijkbaar niet want ik krijg steeds de melding 'Could not connect to MySQL.'
In bijlage heb ik een screenshot gemaakt van de pagina's

Er blijven maar problemen opduiken. Ik heb de documentatie van Akeeba gevolgd en de backup installeren is gelukt. Oef!
Maar dan krijg je weer een paar pagina's instellingen (Database restoration) en dan loop het weer fout.
Wat moet waar ingevuld worden?Ik heb zo veel mogelijk alles standaard laten staan maar dat lukt blijkbaar niet want ik krijg steeds de melding 'Could not connect to MySQL.'
In bijlage heb ik een screenshot gemaakt van de pagina's
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
21 jul 2017 10:05 #13920
door Hans van der Meer
Beantwoord door Hans van der Meer in topic Leren werken met Joomla in fictieve website
Aangezien je een andere database gebruikt kloppen de gegevens ook niet met die van de live website. Als je XAMPP gebruikt dan is de gebruiker "root" en die heeft geen wachtwoord.
Op zich is het maken en terugzetten van een backup nog best makkelijk hoor. Wellicht als je het 1 of 2 keer gedaan hebt je wat makkelijker afgaat. Met ervaring is alles makkelijker.
Op zich is het maken en terugzetten van een backup nog best makkelijk hoor. Wellicht als je het 1 of 2 keer gedaan hebt je wat makkelijker afgaat. Met ervaring is alles makkelijker.
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
21 jul 2017 10:27 #13921
door
Ik gebruik idd XAMPP.
Heb dus "root" ingevuld bij user name en de rest blank gelaten, correct? Zie bijlage.
Maar dan krijg ik weer een andere foutmelding. Ook zie bijlage
Heb dus "root" ingevuld bij user name en de rest blank gelaten, correct? Zie bijlage.
Maar dan krijg ik weer een andere foutmelding. Ook zie bijlage
Discussie gesloten.
- Margriet
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
21 jul 2017 11:19 #13922
door Margriet
Beantwoord door Margriet in topic Leren werken met Joomla in fictieve website
Je moet wel een database naam invullen. Kan je zelf verzinnen. Wel alleen kleine letters gebruiken.
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
21 jul 2017 11:26 #13923
door
Heb ik gedaan zoals je kan zien maar nu krijg ik weerom een foutmelding.
Discussie gesloten.
- Margriet
-
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
21 jul 2017 11:47 #13924
door Margriet
Beantwoord door Margriet in topic Leren werken met Joomla in fictieve website
Een eerste vereiste voor het bouwen van websites is secuur werken en alles goed controleren. Nu heb je geen gebruikersnaam ingevuld.
Discussie gesloten.
-
Onderwerp Auteur
- Gebruiker
-
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 0
21 jul 2017 16:32 #13925
door
Uiteraard, stom van mij!
Het is intussen gelukt! Bedankt iedereen!
MAAR....een nieuw probleempje (wat had je gedacht
): onze website staat nu dus offline op mijn pc, ik kan nu vrij experimenteren met joomla. Maar sommige pagina's uit onze website worden echter niet weergegeven maar komt volgende foutmelding op het scherm:
Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in C:\xampp\htdocs\taodo\plugins\content\youtubeplugin\youtubeplugin.php on line 49
Het heeft blijkbaar met youtube te maken. En dat kan want op die pagina's staan idd linken met youtube filmpjes. Maar vind het wel vreemd dat de rest van de pagina ook niet wordt ingeladen want dat is allemaal tekst.
Wat kan hieraan gedaan worden?
Het is intussen gelukt! Bedankt iedereen!MAAR....een nieuw probleempje (wat had je gedacht
): onze website staat nu dus offline op mijn pc, ik kan nu vrij experimenteren met joomla. Maar sommige pagina's uit onze website worden echter niet weergegeven maar komt volgende foutmelding op het scherm:Warning: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead in C:\xampp\htdocs\taodo\plugins\content\youtubeplugin\youtubeplugin.php on line 49
Het heeft blijkbaar met youtube te maken. En dat kan want op die pagina's staan idd linken met youtube filmpjes. Maar vind het wel vreemd dat de rest van de pagina ook niet wordt ingeladen want dat is allemaal tekst.
Wat kan hieraan gedaan worden?
Discussie gesloten.
- Hans van der Meer
-
- Administrator
-
- Weet soms dingen
Minder
Lees meer
- Ontvangen bedankjes 2
21 jul 2017 17:19 #13926
door Hans van der Meer
Wat we op deze website graag zien is dat voor elk probleem een eigen topic wordt gemaakt. Anders wordt het een soort van onoverzichtelijke chatbox.
Discussie gesloten.