Tekst “Read more” omzetten naar Nederlands “Lees meer” lukt niet

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
20 jan 2018 10:27 #16082 door Gast
Onlangs een template aangekocht bij template Monster en deze met voorbeeld data door hun laten installeren. Alles is in het Engels dus daarom een Nederlands taalpakket geïnstalleerd en de backend is zoals gewenst in het Nederlands. Ook de default op browser keuze gezet zodat Nederlandse bezoekers de Nederlandse teksten te zien moeten kunnen krijgen.
Helaas lukt dit niet en blijft Read more staan ipv Lees meer

Daarom stappen gevolgd van link

Wijzig titel

Maar dit geeft niet het gewenste resultaat. Vervolgend contact gezocht met helpdesk en zij geven aan de volgende stappen te ondernemen:

Meertalige website

Is dit volgens jullie de oplossing. Ik wil eigenlijk geen meertalige website maar gewoon alles in het Nederlands. Wie heeft de gouden tip ?

Noot: site in nu nog in onderhoud en niet openbaar gezet. Kan wel naar wens worden gedaan.
Onderwerp is gesloten.
  • margriet
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • jksdfjsdlkfjsdklfs
Meer
20 jan 2018 10:59 #16087 door margriet
Zonder een link is dat lastig te zeggen, maar of de tekst staat "hard" in een override in de template, of de template heeft een eigen taalbestand. Neem aan dat je websitetaal ook op NL staat? En die instructie die je aangeeft om read more aan te passen, heb je de constante aangemaakt als een override in de NL overrides? Als je hem in GB aanpast dan gebeurt er namelijk niets.

En om nou een site meertalig te maken omdat de makers niet weten hoe ze hun template in elkaar geknutseld hebben is inderdaad wel erg vreemd. En dat lost het dan hoogstwaarschijnlijk ook niet op.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
20 jan 2018 12:04 #16089 door Gast
Hierbij de link, site staat inmiddels openbaar.

www.wesseldekkerfotografie.nl
Onderwerp is gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
20 jan 2018 13:02 #16090 door Martijn Maandag
Wat ik doe, als ik een hardnekkige Engelse tekst tegenkom, is het doorzoeken van de template map naar in dit geval "read more". Als dat niet in een .ini bestand zit, dan is het hard gecodeerd en moet de template-bouwer (zeker bij een betaald template) een aanpassing doen. Overigens geld dit bij jou ook voor "hire me" denk ik?
Als het wel in een .ini bestand zit dan is deze sleutel waarschijnlijk niet vertaald. Je moet dan de ontbrekende sleutel in het Nederlandse taalbestand (laten) toevoegen.

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
20 jan 2018 13:05 #16091 door Gast
Dank je wel ik neem weer contact op met templatebouwer aan de andere kant van oceaan.
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
20 jan 2018 13:51 #16092 door Leen
Hallo,
Nu zal je dat wel al geprobeerd hebben maar als je in het administrator gedeelte bij Menu inhoud
> artikelen zo artikel opent en dan bij tabblad opties naar beneden scroll en dan bij
lees meer tekst iet invult veranderd erdan ook niks ?

lvda
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
20 jan 2018 14:12 #16093 door Gast
Nee helaas dat had ik ook al geprobeerd om in het artikel de tekst Lees meer te laten vervangen
Onderwerp is gesloten.
  • margriet
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • jksdfjsdlkfjsdklfs
Meer
20 jan 2018 14:21 #16094 door margriet
Dit ook al geprobeerd?
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
20 jan 2018 16:26 #16097 door Gast
Niet exact wat daar wordt getoond volgens mij. heb als eerste www.templatemonster.com/help/joomla-how-...e-button-titles.html toegepast waar over read more in voor kwam en een override gemaakt naar lees meer.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
21 jan 2018 12:56 #16105 door Gast
Reactie gekregen van templatebouwer in USA, maar nu ben ik helemaal in de verwarring en ben ik het spoor bijster

Zoals eerder gezegd heb ik taal overrides aangemaakt in language English: al items waar “Read more” in voor komt vervangen door “Lees meer”

www.wesseldekkerfotografie.nl/en
- geen menu zichtbaar
- Tekst “readmore” is nu in Nederlands “Lees meer”

maar www.wesseldekkerfotografie.nl
- wel menu zichtbaar
- Tekst “readmore” in NIET in Nederlands “Lees meer” en blijft “Read more”

Ik zie de oplossing niet direct maar de oplossing moet binnen handbereik zijn. Iemand tips ? Alvast bedankt !
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena