Aanmaken account op reseller server gaat fout

  • Joop
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Een beschrijving moest ik toevoegen, bij deze
Meer
06 jul 2021 10:12 #22934 door Joop
Beantwoord door Joop in topic Aanmaken account op reseller server gaat fout
klopt Ron, echter een dag verder was het nog niet zichtbaar de website.

De domeinnaam moet men koppelen aan het hostingpakket, zie foto van nieuwsberichten

DIt laatste ik ook het geval met het andere domeinnaam die bij gebruiker staat, echter die is niet online gezien dat die iedereen blokkeerd omdat de website nog in aanbouw is.


Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
06 jul 2021 10:15 #22935 door Rondeb
Beantwoord door Rondeb in topic Aanmaken account op reseller server gaat fout
Stuur me de login eens van Vimexx via pm

Groeten Ron
Discussie gesloten.
  • Joop
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Een beschrijving moest ik toevoegen, bij deze
Meer
06 jul 2021 10:23 #22936 door Joop
Beantwoord door Joop in topic Aanmaken account op reseller server gaat fout
staat in PM Ron
Discussie gesloten.
  • Joop
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Een beschrijving moest ik toevoegen, bij deze
Meer
06 jul 2021 10:27 #22937 door Joop
Beantwoord door Joop in topic Aanmaken account op reseller server gaat fout
Goede dag Leen goed je ook weer te spreken

Als er een nieuwe gebruiker aangemaakt wordt, met hun eigen domeinnaam erbij wordt de Nameserver zelf aangemaakt.

Dit gebeurd alleen als het domeinnaam gekoppeld is aan het hostingpakket.

Nadien zal de DNS gekoppeld moeten worden aan een hostingpakket, echter dat duurt in enkele gevallen langer dan een 2 uur.

Alleen de SSL zou men zelf aan moeten vragen voor het domeinnaam, op dat gebied ging het al fout met als melding "onbekende fout". echter er was geen SSL aangevraagd.

Discussie gesloten.
  • Joop
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Een beschrijving moest ik toevoegen, bij deze
Meer
06 jul 2021 10:32 #22938 door Joop
Beantwoord door Joop in topic Aanmaken account op reseller server gaat fout
Ron, al zie je dat de instellingen goed staan in login vimexx, maak dan eens een nieuw hosting pakket aan in DIrectAdmin met de gegevens die je al hebt.

Je zal zien dat de domeinnaam niet werkt en of met een melding komt aangaande SSL.

Dat maakt het juist zo vreemd, waarom gaat het wel goed met groentenkweken,.site en niet bij nieuwsberichten.eu die op de zelfde dag waren aangemaakt. Echter groentenkweken,.site staat iedereen geblokkeerd, ik heb alleen toegang via internet tot die website.

Maar ik heb nog een optie, van groentenkweken,.site is er een backup gemaakt met akeeba. Anders verwijder je gewoon het account van gebruiker van de domeinnaam groentenkweken,.site en zet dan eens nieuwsberichten daarvoor in de plaats. Eens kijken dat wat hij dan doet.
Discussie gesloten.
  • Joop
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Een beschrijving moest ik toevoegen, bij deze
Meer
06 jul 2021 10:58 #22939 door Joop
Beantwoord door Joop in topic Aanmaken account op reseller server gaat fout
Ron moet even hier een topic maken, gezien dat in PM een url naar de foto geplaatst moet worden op de server wat even niet mogelijk is.

Als je hem daaronder zet, dan krijg je dus al die fouten en of dat de website niet zichtbaar wordt, en dat kan en mag niet gebeuren.



Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Youll
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
06 jul 2021 12:59 #22940 door Youll
Beantwoord door Youll in topic Aanmaken account op reseller server gaat fout
Lijkt me typisch een probleem dat je hoster op moet lossen.
Discussie gesloten.
  • Joop
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Een beschrijving moest ik toevoegen, bij deze
Meer
06 jul 2021 13:29 #22941 door Joop
Beantwoord door Joop in topic Aanmaken account op reseller server gaat fout
in Gebruikersniveau kan dus wel de website benaderd worden.

Als men naar Wederverkopersniveau > Nieuwe gebruiker toevoegen blijkt niets te werken

Dat probeer ik herhaaldelijk hun duidelijk te maken, herhaaldelijk geeft ik aan SSL er niets mee te maken hefet dat als er niets op de server staat en of dat SSL ingeschakeld staat. Zelfs Force SSL staat ook niet eens aan.

de stappen zijn gewoon deze

Stap 1 Domeinnaam koppelen aan hosting pakket
Stap 2 DNS hostingpakket, dan moet je wel op de domeinnaam uitvoeren

Dan moet dat gewoon werken, dus niet

en deze zin hieronder zegt al voldoende

certificate is valid for *.zxcs.nl, zxcs.nl, not www.nieuwsberichten.eu "

de domein ssl is dus alleen geldig van vimexx en dus NIET voor de domein nieuwsberichten.eu

Ze blijven maar zeiken over de SSL certificaten

Ron heeft nu dan dit ondergebracht onder Gebruikersniveau dat waar de website wel zichtbaar wordt, maar terug zetten van het bestand .JPA krijg ik error in beeld en andere foutmeldingen.
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
06 jul 2021 15:37 #22942 door Leen
Beantwoord door Leen in topic Aanmaken account op reseller server gaat fout
Hallo Joop,

Ik heb vandaag bij mijn eigen reseller pakket even zit te testen .
Het was inderdaad even een gedoe maar ik merkt dat als ik in gebruikers nivo een domein toevoegt
deze de gegevens van het hosting pakket nodig heeft.
als ik in Wederverkopers niveau een nieuwe gebruiker aan maakt kan ik eigen naam en wachtworden kiezen en
moet ik ook een gebruikers pakket toevoegen zit hem daar bij jou niet het probleem
heb je wel eerst in Beheer gebruikerspaketten er een aangemaakt en daar ruimte en andere instelling aangevinkt ?.
ps
en bij mijn test krijg ik ook eerste zo waarschuwing of certificaat maar ik kan dan daar wel verder komen
als ik kies voor doorgaan onveilig site kiest 1x

lvda
Discussie gesloten.
  • Joop
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Een beschrijving moest ik toevoegen, bij deze
Meer
06 jul 2021 16:50 #22943 door Joop
Beantwoord door Joop in topic Aanmaken account op reseller server gaat fout
Hoi Leen,

Eerste foto is gebruikerspaketten newpackage
2de foto is Gebruikerspakket: nieuwspackage

klopt, zodra men een ""Nieuwe gebruiker toevoegen"" in het gedeelte "Wederverkopersniveau" zal men aldaar de keuze moeten maken met "Pakketten beheren" men wilt gebruiken. Naast dat feit is het inderdaad zo, dat je alle gegevens zoals, e-mail, domeinnaam, gebruikersnaam en paswoorden in moet vullen.

En nee daar zit niet het probleem, dat komt nadien pas, met alsvolgt

"Websites bewijzen hun identiteit via certificaten. Firefox vertrouwt deze website niet, omdat een certificaat wordt gebruikt dat niet geldig is voor nieuwsberichten.eu. Het certificaat is alleen geldig voor de volgende namen: *.zxcs.nl, zxcs.nl

Foutcode: SSL_ERROR_BAD_CERT_DOMAIN

"


je komt gewoon dan niet verder, of de website kan niet gevonden worden en of toont dat bericht over SSL

Zoals ik al schreef ik heb geen SSL toegevoegd aan dit account, ik heb geen Force SSL aangevinkt, hoe kan het dat de website mij dan geen toegang verleend????

Kijk maar wat je ziet staan klik hier

let goed in de adresbalk van je brouwser, er komt gewoon automatich https te staan wat totaal niet aangevinkt is en niet in het gebrukerspakket aangevinkt staat.

Bijlagen:
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena