Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Upgrade naar Joomla 3.9 vastgelopen, geen toegang meer tot Admin pagina!

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 nov 2018 09:03 #18150 door Gast
Hallo mensen, ik ben Heleen en nieuw op dit forum.

Ik onderhoud 2 websites voor een motorzaak: verhoevenmotoren.nl en kawasakihuren.nl en liep vast tijdens Joomla upgrade naar 3.9. Kawasakihuren.nl verliep zonder problemen, maar de upgrade van verhoevenmotoren.nl liep vast. Ik had een blanko scherm met alleen Joomla logo linksboven en een foutmelding boven in het tabblad" Error 1504 unknown column' a.client_id' in 'where clause' en daarna kon ik niet meer op de Admin pagina komen, nu nog steeds niet.

Geen idee hoe dit op te lossen. Ik heb niet zelf de websites gemaakt maar normaal kan ik me met onderhoud of wat nieuwe dingen wel redden. Ik heb wat IT achtergrond vanwege software testen, maar ben geen ITer pur sang. Maar nu ik niet meer op de admin pagina kan, zit ik wel een beetje vast. En omdat het om een commerciele website gaat durf ik niet zomaar wat te doen. Jullie hulp wordt gewaardeerd! Hartelijke groet, Heleen

PS ik wilde wat Tags toevoegen maar krijg er maar eentje voor elkaar... ben toch niet zo technisch als ik hoopte ; )
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
14 nov 2018 09:20 #18151 door Leen
Hallo Heleen,
Ik zie dat het administrator gedeelte werkt nog wel in beeld komt
of heb je het inmiddels opgelost ?

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Job van Barneveld
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 nov 2018 09:20 #18152 door Job van Barneveld
heb je een backup gemaakt voordat je de upgrade startte?
Onderwerp is gesloten.
  • Job van Barneveld
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 nov 2018 09:22 #18153 door Job van Barneveld
Ik kom wel op de admin pagina. Wellicht even met een andere browser of andere pc proberen?
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 nov 2018 09:33 #18154 door Gast
Hallo Job en Leen, ik heb inderdaad vooraf een backup gemaakt. Maar... wat vreemd dat jullie er wel op komen, ik krijg nog steeds een blanko pagina met Joomla logo links boven en 1054 error in het tabblad, als ik deze URL gebruik: www.verhoevenmotoren.nl/administrator/ . Of gebruiken jullie een andere manier om daar te komen?
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
14 nov 2018 09:40 #18155 door Leen
Heb je al een andere webbrowser geprobeerd ? want ook met jou link zie ik admin gedeelte
of met CTRL+F5 je browser te verversen

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 nov 2018 09:41 #18156 door Gast
Leen, ik zie dat je een link in je post had geplaatst onder "werkt nog". Als ik die link volg kom ik inderdaad in een aanmeldscherm van de admin page, maar als ik dan vervolgens inlog, kom ik in eerder genoemde blanko scherm met Joomla logo en foutmelding 1054 in het tabblad.
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
14 nov 2018 09:48 #18157 door Leen
Oke ik weet niet of je dan met deze link verder komt na inloggen met updateen?
Wat anders mogelijk kan zijn is dat je Het Upgrade bestand naar je pc haalt daar uitpakt
en dan de map INSTALLATION verwijdert en via een FTP programma kopieer naar de site .

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Job van Barneveld
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 nov 2018 09:50 #18158 door Job van Barneveld
In dat geval zou ik de backup terugzetten en de upgrade opnieuw uitvoeren.
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
14 nov 2018 10:06 #18159 door Gast
Leen, met jouw nieuwe link " www.verhoevenmotoren.nl/administrator/in...ion=com_joomlaupdate " krijg ik een Error 404. Mbt je volgende tip...naar welke map moet ik de installatiebestanden kopieeren? En losse bestanden of het hele mapje met bestanden? En als ze daar staan, wat doe ik dan?

Job, ik weet niet hoe ik een backup terug moet zetten zonder toegang tot de Admin? Via FTP denk ik dan, maar ik weet niet hoe?
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena