Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Upgrade naar Joomla 3.9 vastgelopen, geen toegang meer tot Admin pagina!

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
15 nov 2018 22:56 #18181 door Gast
Hoi Ron, ik had een antwoord getypt op alle laatste reacties, maar om een of andere reden krijg ik dat bericht niet geplaatst. Misschien dat ie toevallig jouw reactie heeft gekruist. Ik reageer daarom eerst maar even op jouw laatste reactie.
Ik durf t bijna niet te vragen, maar hoe kom ik in PHPmyadmin... en waar vind ik die prefix? Ik zit te zoeken op het control panel van PC Extreme bij "MySQL" maar zie niks in die richting :(
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
15 nov 2018 23:11 #18182 door Gast
Oh wacht Ron... ik zie een heel klein icoontje achter de username in het PC Extreme control panel... nu krijg ik inderdaad een aanmeldscherm, maar aanmelden lukt niet. Ik heb dezelfde gebruikersnaam en wachtwoord gebruikt als voor aanmelden in Filezilla...dat zou toch goed moeten zijn? De server naam weet ik ook niet zeker.
Dit zal ik dan wel met PC extreme moeten opnemen... wordt vervolgd. Weer bedankt voor zover : )
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
15 nov 2018 23:12 #18183 door Rondeb
Hallo Heleen,

hier leggen ze uit hoe je bij phpmyadmin kan komen.

1. Is de prefix dus in mijn geval ygf2k_
2. SQL daar moet je op drukken als je de sql wilt uitvoeren.

Maar voor je dit allemaal wilt gaan doen een goeie back-up!

Succes ermee en welterusten :)

Groeten Ron
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
15 nov 2018 23:33 #18184 door Gast
Ron, ik zal t proberen... en heb de prefix en aanmeld probleem bij PHPmyadmin aangekaart bij PC Extreme. Now we wait... and sleep :D
Bedankt en welterusten!
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
16 nov 2018 08:34 #18185 door Rondeb
Goedemorgen,

de PHPmyadmin login is de database gegevens van je site dus gebruikersnaam en wachtwoord.

Groeten Ron :)
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
17 nov 2018 16:05 #18201 door Gast
Hoi Ron, Mbt phpMyAdmin login. Ik gebruik het zelfde wachtwoord en gebruikersnaam als in Filezilla, maar die wordt niet geaccepteerd in phpMyAdmnin (zie bijlage met screenshot). Ik heb PC Extreme gevraagd, maar heb nog geen antwoord hierop gehad. Ik heb wel van ze gehoord dat hun eigen backups helaas net niet ver genoeg terug gingen.

Mbt SQL commando "ALTER TABLE '#_menu_types... ", ik denk eigenlijk dat deze niet klopt voor mij omdat in dat betreffende voorbeeld er sprake was van een foutmelding in een specifiek menu ( vandaar de update in tabel "#_menu_types"?) terwijl ik helemaal niet in de backend kan komen, laat staan in een menu. En in mijn foutmelding wordt ook geen naam van een tabel genoemd.
Als ik in phpMyAdmin kan komen zal ik eens kijken of ik erachter kan komen waar het probleem zit, kijken of mn oude SQL kennis hier van pas komt : ) Maar anders zal ik proberen de Akeeba backup terug te zetten. Om dat te doen moet ik ook in phpMyAdmin, om de database leeg te maken. Dus ik kan sowieso niet eerder verder dan maandagavond.

Ik laat weten als ik iets verder ben... iedereen hartelijk bedankt voor de adviezen tot nu toe. En een fijn weekend verder!

Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
17 nov 2018 17:24 #18202 door Leen
Hallo,
Als ik zo beetje hun uitleg leest kan je gewoon via hun control paneel gelijk naar phpmyadmin komen
lees ik hier
alleen ik raak hier een beetje in
verwating het lijkt er op dat hun de database op een andere server opslaan dan hun localhost lees ik in onderste regel.
Nu hoop ik niet dat tijdens het update van jooomla hier door het probleem is veroorzaakt.

lvda
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
18 nov 2018 13:13 #18207 door Gast
Hoi Leen, ik kom wel in het phpMyAdmin aanmeldscherm (inderdaad via het control panel van PC extreme door te klikken op een icoontje achter de database) maar mijn inloggegevens worden niet wordt geaccepteerd. Hier moet PC extreme naar kijken.

Mbt "database op een andere server opslaan dan hun localhost", ik denk dat je normaal "localhost" als hostnaam gebruikt, als een soort algemene verwijzing, maar dat je bij PC Extreme specifieke namen moet gebruiken. Voor verhoevenmotoren.nl is dat bijv host 'sql8.pcextreme.nl' en voor kawasakihuren.nl (de andere website die ik onderhoud) is dat host 'sql9.pcextreme.nl'. Ik denk niet dat dit een probleem is geweest bij de Joomla update, omdat e.e.a. automatisch gaat en het bij kawasakihuren.nl wel gewoon goed is gegaan.

Mbt de PC Extreme links die je meestuurde, 'Hosting: Mysql Importeren & Exporteren' en 'Hosting: MySQL Database Aanmaken'. Ik heb nog geen idee of ik die kan gebruiken in dit verhaal.. misschien de laatste wel als ik een extra database moet aanmaken om een kopie veilig te stellen voordat ik de huidige database leegmaak voor het terugzetten van de Akeeba backup. Hopelijk wijst zich e.e.a. dan vanzelf. In ieder geval goed te weten dat die links er zijn, bedankt!
Onderwerp is gesloten.
  • margriet
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • jksdfjsdlkfjsdklfs
Meer
18 nov 2018 13:41 #18208 door margriet
Jammer dat je hier geen werkbare antwoorden krijgt. De inloggegevens van je database (PHPMyAdmin) kan je vinden in je configuration.php (even downloaden via ftp), daarvoor hoef je niet op antwoord van je hoster te wachten.
Code:
public $user = 'gebruikersnaam'; public $password = 'wachtwoord'; public $db = 'databasenaam'; public $dbprefix = 'prefix_';
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
19 nov 2018 20:51 #18224 door Gast
Hoi Margriet, ik ben wel blij met de adviezen die ik tot nu toe had gehad hoor ; ) Die phpMyAdmin inloggegevens had ik inderdaad ook gevonden in het configuration.php file, ik zag dat gisteren "toevallig" voorbijkomen in een Youtube video :D
Ik ben nu zover dat ik weet dat ik geen rechten heb om een nieuwe database aan te maken, maar wel om de database te "Exporteren" en dat dit neerkomt op een backup maken. Dat lijkt me wel verstandig voordat ik de database ga leegmaken voor het restoren. Nu nog even een paar vragen aan PC extreme stellen over de Export stappen... en kijken of ik ook een kopie kan downloaden van de "www" map met submappen en bestanden in Filezilla, omdat ik die ook moet verwijderen voor de restore.

Wordt vervolgd.. en bedankt voor je tip : )



Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena