Vragen over een upgrade van Joomla! of over het maken van back-ups? Deze kan je hier stellen!

Upgrade naar Joomla 3.9 vastgelopen, geen toegang meer tot Admin pagina!

  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
19 nov 2018 21:39 #18225 door Gast
Hallo mensen, ik ben wat Youtube videos aan het kijken mbt restoren en in deze video "Akeeba Backup 3/3 How to Restore your Joomla site with Akeeba Kickstart"
worden de SQL database en de root niet vooraf leeggemaakt? Misschien dat het leegmaken van de SQL database nog vooraf is gegaan aan de video, maar ik weet zeker dat hij de root van de website niet leegmaakt, dat kun je zien in het filmpje. Is het perse nodig om de database en de root leeg te maken?
Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
19 nov 2018 22:50 #18226 door Rondeb
Hallo Heleen,

ik vermoed dat hij dat vooraf al heeft gedaan het legen van database en root zoals jij ook vermoed.

Zelf leeg ik altijd de root van de site en ook de database of ik maak een nieuwe database.

Wat voor controlpanel werk je mee bij PC extreme? Zelf werkt ik met directadmin en daar binnen kan ik gewoon databases aanmaken.


Groetjes Ron
Bijlagen:
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
28 nov 2018 14:14 #18274 door Gast
Pffff ik stond op het punt jullie te melden dat het allemaal gelukt was... Akeeba backup restore gelukt, weer toegang tot de backend....en nu is de Joomla update opnieuw vastgelopen, dit keer naar 3.9.1 ipv 3.9.0 (kennelijk wordt de 3.9.0 niet meer aangeboden?). Ik kreeg "Error 404 component not found" in het update scherm en ik kan weer niet in de backend komen, vanwege dezelfde foutmelding als waar dit topic mee begon "Error 1054 Unknow column 'a.clientid 'in 'where clause'" :(

Wat ik had gedaan....
Eindelijk had ik vanmiddag mijn Akeeba backup gerestored mbv Akeeba kickstart en ik kon weer keurig in de backend. (Dit was de backup die ik had gemaakt vlak voordat ik de Joomla update naar 3.9.0 deed die vastliep en waar dit topic mee begon). Daarna heb ik zoveel mogelijk updates gedaan Akeeba backup 6.3.1. en wat Extensies zoals aanbevolen... alleen een paar kreeg ik niet voor elkaar (omdat ik de betreffende update files niet kon vinden via de aangegeven URLs) maar dat leken me minor updates van x.x.x naar x.x.x+1 versies. Hier was in ieder geval de "JCE Editor" en de "JCE Editor Pro" bij als ik het goed heb onthouden. En ik dacht ook Installer from Web, die van 1.1.0 naar 1.1.1 wilde, maar volgens de URL die ik volgde was 1.1.0 de huidige versie?
Vervolgens heb ik een nieuwe Akeeba backup gemaakt en gedownload en daarna wilde ik Joomla weer updaten, nu naar 3.9.1. Maar dit ging dus weer verkeerd.

Ik weet nu dus wel hoe ik een backup moet terug zetten, maar het updaten van Joomla lukt me nog steeds niet. Overigens, de aanleiding dat ik deze Joomla update wilde doen, was dat PC Extreme mij had gemaild dat binnenkort de PHP versie wordt geupdated naar 7.1 en dat ze adviseerden dit alvast zelf te doen om eventuele fouten op te lossen. Ik zit nu nog op 5.6.
Iemand suggesties hoe ik nu mijn Joomla update voor elkaar kan krijgen? Is er misschien een log van de updates die ik via FTP kan bekijken zodat ik een oorzaak kan vinden?



Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
28 nov 2018 16:08 #18276 door Rondeb
Hallo,

zet je back-up nog eens terug.

En daarna verwijder je als wat van akeeba backup is en voer dan nog eens de joomla update uit.

Bewaar de (goeie) backup op je pc want bij het verwijderen van akeeba wordt de eventuele back-ups die er in staan ook verwijderd.

Succes ermee.

groeten Ron :)
Onderwerp is gesloten.
  • Gast
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
28 nov 2018 19:46 #18280 door Gast
Hoi Ron,

Ok... vraagje over je opmerking "daarna verwijder je als wat van akeeba backup is"... doe ik dat gewoon via de backend? Dus op de "nette" manier Akeeba de-installeren?

En moet ik wel eerst zoveel mogelijk Extensies updaten voordat ik de Joomla update weer probeer? RVdwdb adviseerde dat in #10?

Groetjes,Heleen

Onderwerp is gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
28 nov 2018 20:10 #18281 door Rondeb
Hoi Heleen,

eerst extensie update is de juiste volgorde.

En hier onder leg ik uit hoe je op de juiste manier extensie verwijderd.
  • Extensies --> Beheren --> Tabblad Beheren
  • Dan zoeken op akeeba als aanvinken en dan deïnstalleren.
  • Je kan daarna even op database klikken en zien of je database moet repareren.
  • Eventueel cache opschonen en daarna joomla update uitvoeren.
Succes ermee.

groeten Ron
Onderwerp is gesloten.
Gemaakt door Kunena