vrijdag, 28 oktober 2022
  783 bezoeken
Het lukt mij niet om de laatste update te installeren, niet via het Systeem controlepaneel als via het handmatig uploaden van het update-bestand.

Normaal heb ik hiermee geen problemen.

Hoe los ik dit op?
Meindert set the type of the post as  Probleem — 1 year ago
1 year ago
·
#24660
Hierover (update naar 4.2.4) zijn meerdere problemen gesignaleerd.
zie hiervoor: https://github.com/joomla/joomla-cms/issues/39069
Zo te lezen heeft Roland Dalmulder het probleem gefixt.
Dus download even Joomla! 4.2.4 opnieuw (gefixte versie) en probeer opnieuw te upgraden. Maak altijd eerst een backup!

je kan ook het volgende proberen.

1) Maak eerst een backup!
2) Download Joomla! 4.2.3 en installeer deze handmatig over de huidige 4.2.3 heen.
3) Download Joomla! 4.2.4 en installeer deze handmatig over 4.2.3 heen.

Eigen site: https://www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 member - Organisator JUG010-events - Joomla!3 en Joomla!4 specialist
YOOtheme Pro - YOOtheme Pro 3th party Extensions specialist
RS Form!Pro specialist - Hikashop specialist

1 year ago
·
#24661
Bedankt voor je reactie, Fred.

Ik heb alles wat je schreeft gedaan of geprobeerd: backup gemaakt en geprobeerd om nieuw gedownloade Joomla! 4.2.3 handmatig over de huidige 4.2.3 heen te installeren.
Maar ook dan verschijnt de mislukte checksum foutmelding.

Zou het kunnen zijn dat het probleem te maken heeft met het feit dat ik mijn website als subsite onder een andere site heb hangen? In Maprechten staat onderaan vermeld:

Maprechten
/data/sites/web/wandelcoachfrieslandnl/subsites/meindertvandijk.nl/administrator/logs (Logmap)
/data/sites/web/wandelcoachfrieslandnl/subsites/meindertvandijk.nl/tmp/ (Tempmap)
Hoi Meindert,

zet error reporting eens aan misschien komt er een fout naar boven.

Ik zelf heb meer submappen draaien met andere sites erin en de updates gaan gewoon goed op/in de hoofdmap.

Zie trouwens dat je in het mooie Sexbierum woont ;) Ik heb daar vroeger gewerkt in de kassen toen ik jong was ik kom oorspronkelijk uit Franeker.

Groeten Ron :)
1 year ago
·
#24663
Bedoelde je 'Foutopsporing systeem'? Heb ik nu aangezet. Kun je kijken wat er eventueel mis is. Ik ben daar niet zo bekend mee. Geef even een seintje wanneer je hebt gekeken, dan zet ik de (openbare) 'foutopsporing' weer uit.

Leuk om te lezen dat je oorspronkelijk uit Franeker komt en in de kassen in Sexbierum hebt gewerkt.
Hoi,

Foutrapportage moet je op Max zetten.

Groeten Ron
1 year ago
·
#24665
Staat op maximum.
Probeer nu in de backend de update nogmaals en kijk of er foutmelding naar boven komt.
:)
1 year ago
·
#24667
Yep: opnieuw 'Bestand checksum mislukt'.
Je mag me via pm wel de inlog sturen dan neem ik even een kijkje.

Ik stuur je wel even pm.

Groeten Ron :)
Ik stuur je een mail want pm werkt niet :(
1 year ago
·
#24670
Heb je nog wel genoeg ruimte op de server?
1 year ago
·
#24672
@Youll: Ja, volgens mij heb ik ruim voldoende ruimte op de server.

@ Rondeb: Je kunt nu zelf even een nieuw (gast)account aanmaken, dat ik vervolgens kan opwaarderen.
(https://www.meindertvandijk.nl/login?view=registration)
1 year ago
·
#24673
@ Rondeb: Heel hartelijk dank voor je hulp!
De site is nu weer (handmatig) geupdate naar 4.2.4.

Fijn weekend,
Meindert
Veel mensen proberen een update pakket te installeren via extensies maar dat gaat niet.

Op de update pagina in je site staat onderaan de knop --> Update de site door het updatepakket handmatig te uploaden
Deze knop is bij vele mensen niet bekend.

Maar mooi dat het opgelost is.

Groeten Ron :)
1 year ago
·
#24675
Het lukt mij niet om dit probleem als 'opgelost' te markeren.
Wanneer ik op 'resolve' klik gebeurt er niets.
Hans locked this post — 1 year ago
  • Page :
  • 1
There are no replies made for this post yet.
Sorry, the discussion is currently locked. You will not be able to post a reply or a comment at the moment.