Hoe krijg ik mijn footer onderaan het beeldscherm als de tekst op een pagina niet lang genoeg is?

  • Natalie
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 mrt 2021 10:41 #22555 door Natalie
Hallo,

Ik heb een vraag. Ik heb een website www.erken-fibromyalgie.nl en hierbij gebruik ik de template Purity iii. Nu heb ik op sommige pagina's op mijn website maar een kort stukje tekst, bijvoorbeeld bij pagina 2012 erken-fibromyalgie.eu/index.php/2012 . Nu zie je mijn probleem al de footer staat nu niet onder aan de pagina, in de afbeelding een printscreen van mijn scherm.

Nu is mijn vraag hoe krijg ik de footer onder aan elk beeldscherm als de tekst dus kort is? Als de tekst lang is staat het goed.

Ik weet dat je met fixed de footer onder aan je beeldscherm krijgt, maar dat wil ik niet want dan blijft het zichtbaar op elk scherm ook al is de tekst lang.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

Groetjes,

Natalie Kramer, initiatiefnemer van het Burgerinitiatief Erken Fibromyalgie
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Leen
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • hobbie
Meer
03 mrt 2021 11:39 #22556 door Leen
Hallo Natalie,

Ik zie niet echt veel verschil hier maar hoe staat de Footer Layout ingesteld in de template
bij administrator>extensies>templates > Templates Stijl bewerken Tabblad Lay-out staat die op 3 of zoiets

lvda
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Martijn Maandag
  • Admin
  • Admin
  • www.reisverslagen.net Vertaler van Joomla op crowdin.com/project/joomla-cms. Vertaler van document
Meer
03 mrt 2021 11:55 #22557 door Martijn Maandag
@Leen
Ik begrijp het denk ik wel, ik vind het echter geen probleem.
Als er weinig tekst op een pagina staat dan wordt de footer direct zichtbaar omdat het scherm groter is. Anders wordt hij pas zichtbaar als je naar beneden scrollt.
Het hangt dus helemaal af van hoe hoog je scherm is en hoe hoog je browser is ingesteld. Bij de ene bezoeker zal het dus een 'probleem' zijn maar bij de ander niet.
Ik vind het logisch dat de footer altijd direct onder de tekst aansluit.
Mijn kennis van CSS is niet voldoende om te beoordelen of het gewenste mogelijk is.

www.reisverslagen.net
Vertaler van Joomla op Crowdin .
Vertaler van documentatie en helpschermen via het volunteers.joomla.org/teams/community-translation-te
Discussie gesloten.
  • Rondeb
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Joomla
Meer
03 mrt 2021 13:02 #22558 door Rondeb
Hoi,

ik vind het zelf ook geen probleem!

Maar je kan de content een minimale height meegeven maar dan krijg je dus een heel groot wit vlak en dat is ook niet mooi.

Onderstaande code kan je in je custom.css zetten.
Code:
#t3-content { min-height: 500px; }

Succes ermee.

Groeten Ron :)
Discussie gesloten.
  • Natalie
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 mrt 2021 15:58 #22566 door Natalie
[quotePost id="22556"]Hallo Natalie,

Ik zie niet echt veel verschil hier maar hoe staat de Footer Layout ingesteld in de template
bij administrator>extensies>templates > Templates Stijl bewerken Tabblad Lay-out staat die op 3 of zoiets [/quotePost]

Hier de afbeelding van mijn layout.
Bijlagen:
Discussie gesloten.
  • Natalie
  • Onderwerp Auteur
  • Gebruiker
  • Gebruiker
Meer
03 mrt 2021 16:00 #22567 door Natalie
[quotePost id="22558"]Hoi,

ik vind het zelf ook geen probleem!

Maar je kan de content een minimale height meegeven maar dan krijg je dus een heel groot wit vlak en dat is ook niet mooi.

Onderstaande code kan je in je custom.css zetten.
Code:
#t3-content { min-height: 500px; }

Succes ermee.

Groeten Ron :) [/quotePost]

Ik ga het proberen dankjewel.

Discussie gesloten.
  • Fred
  • Gebruiker
  • Gebruiker
  • Uw professionele website die op elke computer, laptop, tablet en mobiele telefoon er mooi en modern
Meer
04 mrt 2021 04:34 #22570 door Fred
Hoi Natalie,

Ik snap wat je bedoelt.
De "Footer" positie is afgedwongen door de template. En in de door jouw gekozen template wordt deze direct onder de "body" (de plek waar jij je content (teksten en afbeeldingen, etc.) plaatst) geplaatst. Heb je dus veel tekst of tekst met een paar afbeeldingen dan scrolt de webpage niet verder dan tm de footer. Dat is prima. Maar heb je zeer weinig tekst en geen afbeeldingen dan komt de footer daar direct onder te staan. Wat dus inderdaad een wat raar effect heeft en niet echt mooi is.

Dit kan je oplossen met CSS zoals Ron dit aangeeft. Maar zoals hij ook meld geeft dit een groot wit vlak.

Het is netter als je nog wat meer tekst met een paar mooie passende afbeeldingen op de webpages plaatst waar dit probleem zich voordoet. Je zal dan zien dat de footer netjes onderaan blijft staan.




Eigen site: www.ifred.nl maakt gratis jouw website/webshop, of wil je gratis hulp Contact mij dan.
JUG010 membe
Discussie gesloten.
Gemaakt door Kunena