1. Patrick Mertens
  2. Core extensies
  3. maandag 03 juni 2019
Hallo allemaal,

Ik kan geen artikel meer koppelen aan een menu. Telkens ik dit probeer, krijg ik een zwart scherm dat niet meer weg gaat (zie bijlage).
Wat ik al probeerde:
- artikel open zetten voor publiek en niet voor een specifieke geregistreerde doelgroep
- een interne link naar het artikel plaatsen

Weet iemand wat ik eventueel fout aan het doen ben?
Ik heb dit weekend geupdated naar joomla 3.9.6

Alvast dank voor jullie hulp.

Groeten, Patrick
Bijlagen
Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Hallo Patrick,

Heb je ook alle extensies geupdate ?
administrator > extensies beheren > Updaten klik daar eens op de knop vind updates
of bij administrator > extensies beheren > Database is die oke anders op knop repareren klikken
en of administrator > extensies beheren > Ontdekken daar eens op de knop ontdekken klikken
Nog genoeg vrije ruimte bij hoster ?
lvda
  1. meer dan een maand geleden
  2. Core extensies
  3. # 1
Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Dank je wel, Leen, voor de tips.
Ik heb ze allen doorlopen: bij updaten worden geen dingen gevonden, database heb ik op 'repareren' geklikt maar heeft geen resultaat gegeven. Ik krijg de melding dat de databasestructuur up to date is. Bij ontdekken staan een aantal dingen die 'het normale installatieproces niet hebben doorlopen' (zie screenshot).
Bij mijn hoster heb ik 2,7GB van de 25Gb gebruikt.

Groetjes
Bijlagen
  1. meer dan een maand geleden
  2. Core extensies
  3. # 2
Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Misschien ligt er een extensie of plug-in dwars zet eens bij
administrator > systeem > Algemene instellingen dan bij tabblad Server de Foutrapportage op maximaal
en kijk dan eens of je een fout of waarschuwing melding krijgt.
lvda
  1. meer dan een maand geleden
  2. Core extensies
  3. # 3
Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Ik krijg geen specifieke foutmelding.
Probeer ik even om de laatst geïnstalleerde extensie (JDownload) te verwijderen?
  1. meer dan een maand geleden
  2. Core extensies
  3. # 4
Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Denk niet dat je jdownload hoeft te verwijderen je krijg geen error of waarschuwingen dus is goed.
er staat toch geen slotje voor dat menu-item wat je wil bewerken ?
anders moet je deze eerst inchecken.
en probeer anders ook eens je menu-items opnieuw te laten opbouwen
administrator > Menu's: Items (Main Menu) alles aanvinken en dan op de knop bovenin opnieuw opbouwen klikken.
lvda
  1. meer dan een maand geleden
  2. Core extensies
  3. # 5
Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Hallo Patrick,

Ik merk nu zelf dat er ook op een van mijn eigen test site's dit probleem voor komt
dus ben nog aan zoeken op een andere helpt het als ik eerst menu-item depubliseert
en dan bewerkt maar op andere loop ik ook vast
lvda
  1. meer dan een maand geleden
  2. Core extensies
  3. # 6
Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Zou het met de recentste update van Joomla te maken hebben, dan? Wel vervelend...
  1. meer dan een maand geleden
  2. Core extensies
  3. # 7
Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Hallo Patrick,

bij een van mijn site's is de oorzaak de plugin System - Helix3 Framework

dus kijk eens of jij die per ongeluk ook heb eb zo ja zet deze dan eens uit en probeer het nog eens
Bijlagen
lvda
  1. meer dan een maand geleden
  2. Core extensies
  3. # 8
Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Beste, ik heb de plugin uitgeschakeld maar dat gaf niet echt een verschil. Ik blijf het zwarte scherm krijgen als ik aan mijn menu een artikel wil toevoegen. Een ander item behalve artikel lukt wel.
  1. meer dan een maand geleden
  2. Core extensies
  3. # 9
Patrick Smits
Gebruikersgroep regio Utrecht
Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Probeer eens een andere tekst editor, misschien dat het daar fout gaat.
  1. meer dan een maand geleden
  2. Core extensies
  3. # 10
Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Oke maar even voor de duidelijkheid voor me zelf .
maak je eerst een nieuw artikel bij administrator > inhoud >artikelen
en pas daarna een nieuwe menu-item ? of probeer je een bestaande menu-item een nieuw artikel
toe te voegen ?.
lvda
  1. meer dan een maand geleden
  2. Core extensies
  3. # 11
Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Hallo Patrick,

Na het uitzetten van plugin heb je toen de cache van je site en browser opgeschoond?

Groeten Ron :D
  1. meer dan een maand geleden
  2. Core extensies
  3. # 12
Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Ik probeer een bestaand artikel te koppelen aan een nieuw menu-item, heb ook al geprobeerd om een nieuw artikel te maken en toe te voegen maar dat lukt ook niet.
Cache opgeschoond, checkin gedaan.
Andere tekstverwerker als standaard gesteld lost probleem niet op.
  1. meer dan een maand geleden
  2. Core extensies
  3. # 13
Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
In me vorige bericht vroeg ik of het probleem zich in andere browser wel of niet voor doet! Heb je dat al getest.

Groeten Ron :)
  1. meer dan een maand geleden
  2. Core extensies
  3. # 14
Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Hey Ron, ik gebruik standaard Chrome als browser. Ik heb het nu even geprobeerd via Firefox en daar heb ik het probleem inderdaad niet... Is hier ergens een verklaring voor?
  1. meer dan een maand geleden
  2. Core extensies
  3. # 15
Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Open Chrome en volg de volgende handleiding op deze manier ga je Privé Browsen en zijn al je plug-ins binnen Chrome uitgezet!

Ga dan naar je backend van je site en kijk of je probleem zich dan wel of niet voor doet.

Op deze manier kun je achter halen of een van je plug-ins in chrome de boosdoender is.

Succes ermee.

Groeten Ron :) :)
  1. meer dan een maand geleden
  2. Core extensies
  3. # 16
Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Ron, dat is het inderdaad. In incognitomodus lukt het ook.
Hoe kan ik nu weten welke apps of plug ins de boosdoener zijn? Kan ik die ergens uitschakelen of is dat niet zo verstandig?
  1. meer dan een maand geleden
  2. Core extensies
  3. # 17
Patrick Smits
Gebruikersgroep regio Utrecht
Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Heb je een pop-up Blokker?
  1. meer dan een maand geleden
  2. Core extensies
  3. # 18
Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Ja, maar die staat uitgeschakeld. Best helemaal verwijderen? Wel gek dat het zo ineens gebeurt. Vroeger nooit problemen mee gehad en popup blokker is al lang geïnstalleerd.
  1. meer dan een maand geleden
  2. Core extensies
  3. # 19
Geaccepteerde antwoord Pending Moderation
Hallo, ondertussen heb ik het probleem nu ook voor in Firefox...
Alle popupblockers en toestanden zijn uitgeschakeld.
Via Edge browser lukt het zelfs niet eens om in te loggen als administrator. Weet iemand raad?
  1. meer dan een maand geleden
  2. Core extensies
  3. # 20
  • Pagina :
  • 1
  • 2
  • 3


Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Wees een van de eersten om op dit bericht te reageren!